Thursday, April 23, 2009

Kenangan Manisku Di MTi..


Comot bukan sebarang comot, comot2 kitorg berisi tau..hihihi


Wah..Mantapnyer dia spike..!!...Agak-agak sape ea??

Haa....kenalkan, inilah team bola tampar sekolah saya...time ini saya form 6, kenangan yang tidak dapat saya lupakan, kami telah Merangkul Naik Johan dalam kejohanan bola tampar sekolah-sekolah peringkat daerah Larut Matang dan Selama, serta Naik Johan dalam kejohanan sukan sekolah-sekolah agama perak. Sekaligus telah membuatkan sekolah-sekolah yang digelar "sekular" ketika itu mengeruni kami, dengar je nama MTi (Maahad Tarbiah Islamiah) Orang tepuk dahi...ada yang saya dengar budak cina cakap.."aiyaa..itu sekolah agama cgt kuat wooo...Permain jersi no 1 manyak terer spike..."sape ye jersi no 1 ketika itu...? tak silap saya nama dia... Wan Mohd Talha Bin Wan Salahuldin hihihi..(poyo jer). ;-p
Hasil daripada kejayaan itu, sebahagian permain MTi terpilih utuk mewakili daerah ke peringkat negeri perak. Serta 2 permain MTi juga (saya dan Budin) dipilih mewakili Perak untuk ke peringkat kebangsaan bagi Kejohanan Sekolah-Sekolah Agama Peringkat Kebangsaan di Terengganu(2005) dan Pulau Pinang (2006).

Inilah Ustaz saya, merangkap jurulatih bola tampar saya..hebat orgnyer..

Apa-apa pun kami bersyukur sebab mendapat pengiktirafan sebegitu rupa..sekurang-kurangnya diorang tak pandang kami sebelah mata..saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk mengucapkan ribuan terima kasih kepada ustaz Zainudin bin Anas selaku guru dan jurulatih saya yang banyak membantu serta memberi tunjuk ajar sepanjang pengajian saya disekolah MTi..

Tenaga Pengajar
(Maahad Al-Tarbiah Al-islamiah Batu 8 Taiping Perak)

Tidak dilupakan juga jasa guru-guru lain seperti us.Haji Salleh (pegasas MTi), us.Hatta (pengetua MTi), us.zakwan (Guru kelas STAM), us.Mad isa, us.Zafrullah,us.Junaidi, us.Awang, us.Mohd, us.Daud, us.ibrahim, us.Zolkifli, us.Radin Mahmud, us.Mat Salleh(warden Asrama), us.Kadir, us.Ali, us.Rahim, us.Ramli, us.Said,us.hanifah, us.Azlan, us.MadNoor, us.Aznam,us.Sirhan, us.Adnan(Guru kadet Bomba),serta ustzh.che wa, ustzh.Norehan,ustzh,Dahlia, Ustzh Nuzaimah, ustzh Shatirah, ustzh.sapiah seterusnya ustazah-ustazah yang pernah mengajar saya, ampunkan segala silap dan salah yang berlaku pada tahun 2006 dan sebelum-sebelumnya jika ada, kenangan di MTI tidak dapat saya lupakan,segala jasamu tidak dapat saya balas, akan saya kenang sampai bila-bila selagi nyawa dikandung badan insyaAllah..saya sentiasa mendoakan semoga dimurahkan rezeki serta dipanjangkan umur, mungkin suatu hari nanti, kita akan berjumpa lagi...doakan kejayaan kami diperantauan..

Talha
02.09 Pagi Mesir

0 comments:

Post a Comment


hihihi...menarik x kami posing?? nie time ondaway nk ke Matruh siwa...letih betul, dekat 5 jam perjalanan..

Erm...time nie aku p mkn sea food gn ahli bait, dapur umh kami xberasap..so skali skala mkn kt luar..seronok gk..hihih

Wah...Seronok yer...time nie team aku menang sukanika gn volleyball..Hari Keluarga Mansurah (SULAM 08)

Wah...cute x?? my Team Volleyball time sek dulu...nie sblom nk lawan gn team sek cina n MRSM..

My Team..warge Wilayah Persekutuan dimesir..time nie kt stadium zaqoziq..nk tau ke team kami dpt tempt ke berapa??..biarla Rahsia...hihihi

Malaysia Team Volleyball...time nie kt stadium ARMA...festivel Asean...time nie lawan gn Thailand n kemboja..bersama rakan2 dari Negeri 9.

My fmly...waduh...rindu seh gn fmly di malaysia...Semoga semua sihat2 belaka...Love U all..

haaa...nie bakal sbenar, baru lepas siat2 kulit muke kambing nie...huhu..sian die..de sape2 yg berminat nk disiat kulit mukenyer , call me..hihihi

hihihi...unte yg baru saje ditumbangkn...Raye korban bersama Student perak Mesir..

klik please for help me...

Ketenangan